Search
Close this search box.
لوگو دکتر سید مهدی جلالی

در مورد بالون معده چه می دانید؟!

با انجام جراحی های لاغری و کار گذاری بالون در داخل معده وزن کم کنید.
زمان یک راه حل دائمی و پایدار برای کاهش وزن فرا رسیده است! با انجام این نوع جراحی، اندامی زیبا و سالم را در کوتاه ترین زمان داشته باشید. با استفاده از بالون معده می توانید در عرض چند ماه وزن خود را کاهش دهید.

بالون معده یک ابزار غیر جراحی و غیر دارویی است که در درمان چاقی استفاده می شود. همراه با رژیم غذایی تحت نظارت، می تواند به شما در دستیابی به مزایای سلامتی و زیبایی مرتبط با کاهش وزن کمک کند.

بالون معده چیست؟

بالون معده همان دستگاه های موقتی و قابل جابه جایی هستند که از طریق لاپاراسکوپی پیشرفته در داخل معده ها قرار گرفته و تا حدود ۶ ماه نیز می توانند باقی بمانند و بسیاری از افراد چاق با شاخص BMI بالای خود با توجه به شرایط فیزیکی که دارند و توسط جراح تشخیص داده و کاندیدای مناسبی برای این جراحی می شوند.

این بالون ها با اشغال فضای معده به کاهش وزن کمک می کنند و در نتیجه مصرف غذا را محدود می کنند.

عمل بالون معده شامل چه مواردی است؟

نصب بالن معده
بالون معده از طریق دهان وارد معده می شود
جراح شما معاینه اولیه معده شما را با استفاده از دستگاه آندوسکوپی انجام می دهد
در صورت عدم مشاهده ناهنجاری، جراح بالون را از طریق دهان شما و مری را در معده شما قرار می دهد.
بالون ها از یک ماده الاستومر سیلیکونی نرم و قابل انعطاف ساخته شده است و در حالی که در کوچکترین شکل تخلیه شده قرار داده شده است
فرآیند بلع با کمک اسپری گلو که ناحیه گلو را بی حس می کند آسان تر می شود
از داروهای شل کننده عضلات نیز استفاده می شود
هنگامی که بالون در معده شما قرار گرفت، بلافاصله از طریق یک لوله کوچک پر کننده (کاتتر) متصل به بادکنک با نمک استریل پر می شود.
پس از پر شدن، جراح شما با کشیدن آرام قسمت انتهایی خارجی، کاتتر را برمی دارد
زمان های قرارگیری متفاوت است، اما معمولاً ۲۰-۳۰ دقیقه طول می کشد پس از آن برای مدت کوتاهی توسط جراح چاقی و متابولیک تحت نظر خواهید بود و سپس ممکن است به خانه بازگردید.

مزایا جراحی بالون معده

این نوع جراحی مزیت های بی شماری به همراه دارد که افراد واجد شرایط را بهره مند می سازد یکی از مهم ترین آن ها، این است که طی تحقیقاتی که محققان اخیرا انجام داده اند، اثر بخشی و ایمنی بسیار بالایی از آن گزارش شده است.

از دیگر مزیت های قابل اهمیتی که از آن ارائه شده است نیز می توان به مواردی از قبیل محافظت از سلامتی، همچنین بهبود سطح چربی و قند خون بیماران (هموگلوبین A1C) اشاره کرد.

بهتر است بدانید که، برای اکثر مردم جذابیت انجام یک عمل بالون معده این است که حداقل تهاجمی است، شامل جراحی نمی شود و می تواند به عنوان یک روش روزانه انجام شود، به این معنی که حداقل وقفه در زندگی روزمره ایجاد می شود.

جراحی بالون معده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر نمره شاخص توده بدنی (BMI) شما بیش از ۳۲ باشد، یک بالون معده ممکن است به شما در کاهش وزن طولانی مدت و مدیریت سایر بیماری ها مانند دیابت نوع ۲ یا فشار خون بالا کمک کند.

روش بالون معده ممکن است برای افرادی که دارای اضافه وزن برای انجام عمل جراحی حیاتی هستند بسیار مفید باشد. استفاده از بادکنک برای کاهش موفقیت آمیز وزن قبل از جراحی نیز می تواند به کاهش خطرات ناشی از اعمال جراحی در بیماران دارای اضافه وزن کمک کند.

مشاور شما قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بالون معده برای شما مناسب است، نمره BMI شما را تأیید می کند و ارزیابی مفصلی را انجام می دهد.

آیا جایگزینی برای جراحی بالون معده وجود دارد؟

روش ساده برای کاهش وزن شامل خوردن کمتر، بهبود رژیم غذایی و انجام ورزش بیشتر است. گاهی اوقات داروهای تجویز شده توسط پزشک عمومی می تواند کمک کننده باشد.

گزینه های جراحی دیگری نیز برای بالن معده وجود دارد ، مانند: کوتاه شدن دستگاه گوارش، که به آن جراحی اسلیو معده می گویند. دور زدن معده و قسمتی از دستگاه گوارش با بای پس معده یا نوار معده که یک کیسه کوچک در بالای معده ایجاد می کند که مقدار غذا را نسبت به مقدار قابل مصرف محدود می کند.

همه اینها روش های اصلی جراحی هستند که معمولاً شامل بستری شدن در بیمارستان می شوند. با این حال، بالون عوارض کمتری در نصب دارد و خطر عوارض جدی کمتری دارد. بازیابی در روش های تهاجمی نیز معمولاً کندتر است.

عوارض احتمالی جراحی کارگذاری بالون در معده

خطرات احتمالی عبارتند از:

  • کاهش وزن کم
  • ناراحتی معده
  • تهوع و استفراغ
  • درد شکم یا کمر
  • رفلکس اسید
  • مسائل گوارشی
  • انسداد ورود غذا به معده
  • عفونت
  • استفاده طولانی مدت که غیر معمول است ، می تواند منجر به التهاب مخاط معده، باد کردن بادکنک و انسداد روده شود.

نتیجه گیری

بهتر است از فردی متخصص متبحر در زمینه انواع جراحی های لاغری کمک بگیرید تا به بهترین نتیجه ممکن که انتظار دارید دست یابید این گونه نیز به راحتی می توانید سلامتی وز یبایی خود را حفظ کنید.

در پایان این که هر گونه سوال یا ابهامی در این خصوص برای تان ایجاد شده است می توانید از طریق بخش دیدگاه در انتهای مقاله مطرح کنید تا در اسرع وقت دکتر سید مهدی جلالی فوق تخصص جراحی چاقی و متابولیک نسبت به پاسخ گویی آن اقدام کنند.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا