Warning: chmod(): No such file or directory in /home3/omegamav/public_html/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-direct.php on line 173
مراحل اسلیو معده | مرحله به مرحله اسلیو | دکتر مهدی جلالی
Search
Close this search box.
لوگو دکتر سید مهدی جلالی
مراحل اسلیو معده

مراحل جراحی اسلیو معده

اسلیو یکی از جراحی های محبوب برای از بین بردن اضافه وزن است. البته این جراحی را نباید جایگزین روش های حفظ تناسب اندام گرفت. همیشه باید ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب در اولویت همه افراد باشد. پس از آنکه کسی نتوانست با این روش ها از اضافه وزن خود جلوگیری کند و این چاقی مفرط همچون یک بیماری شد می توان از سایر روش ها مثل اسلیو برای رفع این مشکل کمک گرفت. ابتدا فرد توسط یک جراح عمومی بررسی می شود و اگر شرایط جراحی را داشت می تواند برای این جراحی اقدام کند. ما در این مقاله به بررسی مراحل مختلف اسلیو معده پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

مرحله به مرحله اسلیو معده

مرحله اول اسلیو

ویزیت توسط دکتر سید مهدی جلالی  در طول جلسه ویزیت ، جراح  توضیحاتی درباره نحوه انجام عمل، روش های موجود برای جراحی لاغری، معایب و مزایای هر یک به بیمار می دهد. بیمار همچنین می تواند درباره شرایط تعلق گرفتن بیمه و غیره از  دکتر  سوال کند و آزمایش های لازم توسط جراح نوشته می شود . در این مرحله انجام کامل مشاوره های پزشکی ، آزمایشات و تشکیل پرونده و آنالیز انجام می شود.

مرحله دوم:

بررسی کامل آزمایش ها و معاینه کامل بیمار توسط  دکتر سید مهدی جلالی و ویزیت نهایی جهت تعیین نوع و نوبت عمل

مرحله سوم

این عمل، در بیمارستان انجام می‌شود. بسته به روند بهبودی شما، ممکن است یک یا دو شب در بیمارستان بمانید. ویژگی انجام عمل اسلیو ، بستگی به وضعیت فردی و نحوه عملکرد بیمار یا پزشک دارد.  این عمل به روش لاپاروسکوپی انجام می‌شود که جراح ۲ تا ۵ برش کوچک روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و دیگر ابزار جراحی از طریق این سوراخ ها وارد شکم و معده بیمار می شوند . لاپاراسکوپ لوله ی باریکی است که دارای چراغ و دوربین است و از بیرون به یک مانیتور در اتاق جراحی متصل می باشد. این وسیله عکس هایی از درون معده می گیرد و به مانیتور منتقل می کند تا جراح بتواند از روند عمل آگاهی کسب کند.

سپس قسمت زیادی از معده برداشته می شود و قسمت باقی مانده با منگنه های جراحی بسته می شود. معده باقی مانده به شکل آستینی باریک می باشد و حجم غذای بسیار کمتری را درجای می دهد

جراح سپس لاپاراسکوپ و ابزار جراحی را خارج می کند و برش های روی شکم را بخیه می زند

این جراحی معمولا ۱ تا ۳ ساعت طول می کشد.

مرحله چهارم پس از جراحی اسلیو

پس از گذراندن مراحل جراحی اسلیو معده ، بیمار احتمالا بین یک تا دو روز در بیمارستان بستری می شود. ممکن است معده تا چند روز ملتهب و دردناک باشد که پزشک در این دوره برای تسکین درد مسکن تجویز می کند

جراح رژیم غذایی بخصوصی به شما می دهد که پیروی از آن بسیار مهم است. در ابتدا کمی طول می کشد که معده جدید تان به جامدات عادت کند. به این ترتیب طی دو هفته اول پس از جراحی لاغری، رژیم غذایی تنها به مایعات محدود می شود و پس از هفته دوم غذاهای نیمه جامد، پوره ای، و کم کم جامد وارد رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده خواهند شد.

مرحله پنجم

پیگیری و مراقبت پس از عمل جراحی

بعد از آنکه جراحی شما با موفقیت انجام شد تازه کار شما آغاز می شود. اگر با این دید به این عمل نگاه کنید قطعا بهبودی بهتری را تجربه خواهید کرد. چراکه مراقبت پس از اسلیو معده یکی از مهمترین مراحل جراحی است. رژیم درست، تحرک مناسب و داشتن عادات غذایی و رفتاری مناسب در طول زندگی روزمره شما باید نمود پیدا کند و نقش پررنگی داشته باشد. بنابراین حتما به این مساله توجه کنید که بعد از عمل تازه کار مراقبتی شما آغاز خواهد شد.

جهت کسب سلامتی و حفظ تناسب اندام همواره باید مراقب شیوه زندگی خودتان باشید. مشاوره تغذیه همیشه و در هرشرایطی می تواند به شما کمک کند.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا