Warning: chmod(): No such file or directory in /home3/omegamav/public_html/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-direct.php on line 173
باد گلو بعد از اسلیو معده - دکتر مهدی جلالی
Search
Close this search box.
لوگو دکتر سید مهدی جلالی

باد گلو بعد از اسلیو معده

ما در این نوشتار قصد داریم تا در مورد باد گلو بعد از اسلیو معده صحبت کنیم، دقت داشته باشید که بعد از اسلیو معده به دلیل تغییر پوزیشن بدن ممکن است ممکن است باد گلو سخت تر انجام شود ولی علت اصلی بروز چنینیمکشلی چیست یا مسائل مرتبط با آن که به طور مفصل در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

باد گلو بعد از اسلیو معده

باد گلو بعد از اسلیو معده به چه علت است؟

از جمله علل احتمالی باد گلو بعد عمل به شرح زیر می باشد:

  • دقت داشته باشید که بعد از عمل در تغییر پوزیشن بدن خود با مشکل مواجه شوید دقت داشته باشید که این تغییرات در بدن منجر به بروز عوارض مختلفی می شود یعنی ممکن است محتویات معده به عقب یعنی به مری و گلو برگردد.
  • بعد از جراحی اسلیو معده لازم است تا حتما از یک رژیم غذایی خاص پیروی نمایید چرا که مصرف کافئین و نوشنیدنی های الکلی علائم ناشی از باد گلو را چند برابر می کند.
  • توجه داشته باشید که مصرف سیگار منجر به تحریک مری و گلو می شود و بروز چنین مشکلی معده را تحریک کرده و منجر به بازگشت محتویات معده به عقب می شود.
  • البته عوامل دیگری نظیر مصرف دارو های استروئیدی، استرس، بارداری و چاقی و … باعث بیشتر شدن بازگشت محتویات معده می شود.

توجه داشته باشید که باد گلو بعد اسلیو معده بنا به دلایل مختلفی رخ می دهد که از مهم ترین آن ها می توان به تغییر پوزیشن در بدن اشاره کرد.

پیشگیری از باد گلو بعد از اسلیو معده

از جمله مهم ترین راه های پیشگیری از ایجاد باد گلو بعد از عمل به شرح زیر می باشد:

  • حتما وزن خود را کنترل نمایید چرا که چاقی زیاد می تواند علائم مربوط به باد گلو را بیشتر کند پس با توجه به اهمیت این موضوع حتما وزن خود را در حالت ایده آل قرار دهید.
  • از یک رژیم غذایی درست پیروی نمایید یعنی مصرف نوشیندی های الکلی و کافئین دار که باعث تحریک معده می شود را حذف نمایید.
  • در زمان خوردن غذا حتما دقت داشته باشید بهترین حالت خوردن غذاهای کوچک و به صورت مکرر است همچنین به هیچ عنوان قبل از خواب و استراحت خود غذایی ر مصرف نکنید.
  • مصرف دارو های ضد اسید باعث تحریک علائم مربوط به باد گلو می شود.
  • بهتر است تا زا جویدن آدامس خودداری نمایید.
  • برای مصرف نوشیدنی حتما صبر کنید و ۳۰ دقیقه بعد از غذا آن را مصرف نمایید.
  • در زمان غذا خودرن صحبت نکنید چرا که این کار باعث می شود تا هوای بیشتری بلعیده شود.

با رعایت درست تمامی موارد ذکر شده می توان از بروز چنین مشکلی بعد از عمل خودداری کرد.

آیا داشتن باد گلو بعد از اسلیو معده طبیعی است؟

در حالت کلی داشتن باد گلو بعد از اسلیو معده یک واکنش فیزیولوزیک طبیعی در بدن است، که منجر به از بین بردن هوای محبوس شده رد شود توجه داشته باشید که اگر بروز چنین مشکلی بعد از عمل به طور مکرر اتفاق افتاد هیچ نگران نشوید چرا که یک عارضه کاملا طبیعی مسحوب می شود و بعد از گذشت چند روز به طور کامل رفع می شود.

در مورد عوارض و خطرات ناشی از اسلیو معده باید اشاره کنیم که کاملا خفیف بوده و با تغییر سبک زندگی و رعایت یکسری نکات می توان آن را به حداقل رساند.

در بعضی از مواقع ممکن است بروز چنین مشکلی دردسر ساز شود از همین رو بهتر است تا در وعده های غذایی خود دقت کافی و لازم را داشته باشید.

تمامی موارد ذکر شده توسط دکتر مهدی جلالی بهترین جراح لاغری به طور مفصل به شما توضیح داده می شود.

سوالات متداول

تا چه مدتی بعد از عمل باد گلو ادامه دارد؟

در حالت کلی بروز چنین حالتی ۱ الی ۱۲ ماه ادامه خواهد داشت.

برای درمان باد گلو بعد از اسلیو معده چه کار باید کرد؟

از مهم ترین راه می توان به تغییر سبک غذایی و عادات غذایی اشاره کرد.

آیا باد گلو بعد از اسلیو معده ممکن است منجر به سرطان شود؟

بله- ممکن است منجر به بروز بیماری های بسیار جدی نظیر سرطان گلو، مری، معده شود پس اگر هر یک از علائم مربوط به باد گلو بعد از اسلیو معده را داشتید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

آیا باد گلو ممکن منجر به بروز عوارض شود؟

بله در بعضی از مواقع ممکن است با عوارض جانبی مختلفی چون خونریزی، ترشحات زیاد، التهاب و … را به همراه داشته باشد. پس حتما در صورت مشاهده پزشک خود را در جریان قرار دهید تا از این بتوان مناسب ترین روش درمانی را انتخاب کرد.

کلام آخر

در انتها پزشک شمار ار در جریان مشکل باد گلو بعد از اسلیو معده قرار می دهد تا از این طریق بتوان با رعایت یکسری نکات پیشگیری و جلوگیری بتوان آن را کاهش داد. در صورتی که این عارضه طولانی مدت شد بهتر است تا حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید تا از با مصرف برخی از داروها بتوان آن را به حداقل رساند.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *