Search
Close this search box.
لوگو دکتر سید مهدی جلالی
آیا انجام اسلیو معده باعث کاهش میل جنسی می شود؟

رابطه جنسی بعد از اسلیو معده

رابطه جنسی بعد از اسلیو معده چه مدت بعد امکان پذیر است؟ این سوال در واقع جزء متداول ترین سوالات افراد در مورد این جراحی می باشد که ما در مقاله می خواهیم به طور مفصل در مورد آن صحبت کنیم. توجه داشته باشید که جراحی به این صورت است که در آن بخشی از معده کنار گذاشته شده و بخشی از روده کوچک نیز بریده می شود تا به بخش بالایی معده بخیه شود. داشتن رابطه جنسی بعد از حدود ۲ الی ۴ هفته بعد از عمل امکان پدیر است ولی نباید به گونه ای باشد که به شکم شما فشاری وارد شود.

رابطه جنسی بعد از اسلیو معده

آیا انجام اسلیو معده برروی رابطه جنسی تاثیر می گذارد؟

توجه داشته باشید که داشتن اضافه وزن می تواند مشکلات بسیار زیادی را اعم از تغییرات هورمونی، مشکلاتی در عملکرد جنسی، نداشتن رضایت از رابطه جنسی و … را به همراه داشته باشد پس با توجه به این موضوع داشتن وزن متناسب برروی این موضوع نقش بسزاریی دارد.

با وجود چنین مشکلاتی انجام جراحی بای پس معده یا اسلیو معده به این افراد کمک می کند تا کیفیت روابط جنسی آن ها نیز افزایش یابد که از مهم ترین علت آن می توان به افزایش اعتماد به نفس افراد به دلیل کاهش وزن را اشاره کرد.

چرا که خیلی از زوجین به دلیل چاقی و اضافه وزن دوست ندارند به شکل عریان دیده شوند و همین موضوع مشکلات روحی و روانی را ایجاد می کند و باعث شده تا از داشتن رابطه جنسی اجتناب کنند.

✅ نکته: انجام این جراحی منجر به افزایش میل جنسی می شود به عنوان مثال هورمون مردانه تستوسترون در مردان بعد از عمل به افزایش و عملکرد نعوظ را بهبود می بخشد. در مقابل خانم ها هم بعد از انجام جراحی در مقایسه با دوران چاقی خود میل جنسی در آن ها افزایش می یابد.

نزدیکی بعد از عمل اسلیو معده

یکی از متداول ترین سوالات افراد در زمان مشاور با بهترین جراح لاغری این است که چه مدت بعد از جراحی می تواند نزدیکی داشت؟ در جواب این سوال باید اشاره کنیم که حدود ۱۵ روز بعد از عمل خود می توانید رابطه جنسی داشته باشید، ولی توجه داشته باشید تا زمانی که کاملا روند بهبودی خود را سپری نکرده اید بهتر است از این موضوع اجتناب کنید.

سعی کنید تا زمانی که زخم های ناشی از عمل به خوبی بهبود نیافتند فعالیت جنسی کم تر باشد همچنین اگر احساس درد داشتید لازم است تا حتما موقعیت خود را تغییر دهید.

نکته: بعد از عمل لازم است تا حتما از یک رژیم غذایی خاص پیروی کنید شاید این موضوع در روز های اول کمی سخت باشد ولی با گذشت زمان کاملا عادی می شود و برروی عملکرد جنسی تاثیر بسیار مثبتی را برای شما به همراه خواهد داشت.

تاثیرات انجام اسلیو معده برروی باروری

طبق بررسی های انجام شده باید اشاره کنیم که انجام جراحی اسلیو معده چون منجر به کاهش وزن می شود علاوه بر میل جنسی می تواند تاثیرات بسیار مثبتی را برروی باروری نیز داشته باشد، چرا که در بعضی از مواقع ممکن است عدم باروری به دلیل چاقی باشد.

یکی از مهم ترین نکاتی که حتما باید مد نظر قرار دهید این است اگر مشکل ناباروری مواجه هستید حتما قبل از انجام عمل با یک پزشک در مورد این موضوع صحبت نمایید.

نکته: برای اقدام به بارداری بعد از جراحی اسلیو معده لازم تا ۱۲ الی ۱۸ ماه صبر کنید.

کلام آخر

همانطور که در این نوشتار هم که در مورد رابطه جنسی بعد از اسلیو معده بود، خواندید داشتن نزدیکی ۲ الی ۴ هفته بعد از عمل امکان پذیر است ولی قبل از هر چیزی لازم است تا حتما با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت نمایید، توجه داشته باشید که انجام این عمل به هیچ عنوان منجر به کاهش میل جنسی نخواهد شد بلکه به دلیل کاهش وزن میل جنسی و احتمال باروری در خانم ها و آقایان افزایش می یابد.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *